Thursday, 31 January 2013

BAGAIMANA CARA MENGATASI GANGGUAN JIN DI RUMAH

Assalamualaikum pipol ! harini shaz mau kongsi kat korang tentang sesuatu yg SANGAT PENTING ! haa , sesiapa yg sering kena histeria , lemah semangat macam shaz . jum kita beramai-ramai amalkan benda nii . insyaallah berhasil . Amiin~ 

AMALAN YANG PERLU DIAMALKAN KITA SENDIRI oleh Ustazah Fatimah Zaharah

1. Beri salam apabila masuk rumah dengan ucapan:

'Assalamualaikum..demi janji kamu dengan Nabi Sulaiman, keluarlah engkau dari rumahku dan jangan khianati sesiapa.'

2. Doa untuk bakar jin atau gangguan di rumah sebanyak 3 kali :

'Masya Allahu Kana Wamalam Yasya'lam Yakun Wala Haula Wala Quwwata Illa Billahil Aliyyil Azim'.

3. Surah Al-Jin ayat 1 hingga 15.

4. Surah Assoffat ayat 1 hingga 10.

5. Ayat Kursi

Dikatakan doa di atas adalah doa Nabi S.A.W. yang telah di datangi syaitan yang mahu menyerangnya. Dengan membaca doa ini, akhirnya syaitan terbakar hangus. Surah Jin pula menerangkan tentang golongan jin manakala Surah Assoffat menerangkan kekuasaan Allah dan adanya satu bintang yang bernama Shihab iaitu bintang yang cerdik yang merejam syaitan dengan api dan paling ditakuti oleh syaitan yang mahu menaiki arash untuk mengetahui qada' manusia. Terdapatnya tukang2 tilik yang menggunakan syaitan untuk melihat masa depan dengan cara sampai ke atas arash dan perkara ini amat bertentangan dengan ajaran Islam. Bintang Shihablah yang merejam syaitan dengan api untuk sampai ke sana dan syaitan amat takut dengan membaca ayat ini.

shaz  juga mengamalkan bacaan ayat kursi sebelum tidur . itu juga sangat penting bagi kita wahai umat islam. dengan ayat kursi juga kita boleh terhindar daripada jin dan syaitan yang direjam. insyaallah. 


Sunday, 27 January 2013

Sekolah Baru Ku

good morning to all pipol :') long time no see kan ? hmmp , mmg laa . shaz d asrama sudah . bukan lagii d tinggal rumah . shaz masuk p asrama pun  ni semua sebab kamu lahh ni !! *tiada kena mengena pun -,-* hehe . syok tak sekolah ? HAHA ! shaz still cutiiiii . best kan ? awlolo , jgn sedih k . shaz cuti pun bersebab . bukan suka suki okayy ! atau apa d panggil . cuti umur untuk sendiri .
ngee , seriously ! sch baru shaz MANTAP , BEST , AWESOME ! mau tau knpa ? ini sebab nya *scroll ke bawah*

  • Tiada perhimpunan pagi kecuali hari Rabu sbb KOKUM
  • Cikgu semua SPORTINGGGG *asal jangan langgar peraturan sch*
  • Kawan semua TIDAK sombong 
  • Makanan kat asrama sedap jugak laa . makan ayam setiap hari xD 
  • Sekolah bersih 
  • Tandas bersih
  • Kelas jalan-jalan *setiap hari jalan-jalan p kelas lain . exercise lah kata kann*
  • Kalau p kantin , pelajar nya tolak ansur . tiada yg main tolak tolak .

TAPI ada juga yg shaz KURANG MINAT kat sch nii . sebab nya kan :
  • balik lewat sebab ada kelas petang
  • ada merit d merit demerit *shaz sdh kena potong markah gara-gara x pakai baju kokum-.-*
  • buat thinking map *tapi best juga laa buat bulat-bulat . cuma shaz x pndai guna jangka lukis . hehe :3*
  • sekolah nya besar . bikin sesat jalan . 
  • Tandas guna kupon *pernah kah p tandas sch ada kupon? shaz baru jumpa nii sch mcm tuh . terngangah juga mulut time tuh*
-jyeahh , itu seja la kot shaz mau gitau kamu . betapa best dan x best nya sch tu ;) ohyeaa , nama sch shaz baru tuu nama nya SMK KOTA MARUDU . yg kat sebelah goshen tuh . dekat pekan . senang jak mau beli barang keperluan . keluar dari asrama , pandang hadapan , lintas jalan , pilih kedai mana korang mau xD . hehe . bergurau d pagi harii lah sngatt -.- ngee , shaz ada kawan baru  kat asrama :3 nama ? kejap k . shaz gitau . 

- fini , noniey , kak yantie , rabi , memeng , kak yaya , kak siti , firah , fazreen , kak nanang , kak mi , chen chen , zielah , nirah dan ramai lagii . dorang baik tauu . semua peramah . tiada 1 pun yang sombong . x percaya ? korang p smk kota marudu . gerenty d tegur-tegur dengan sapaan . hehe . k laa . itu saja dari shaz . assalamualaikum ;)