Sunday, 4 December 2011

hiwar bahasa arab

KENANGAN TERINDAH KU :)

hha ! aku masih ingat lagi time kami hiwar . huhu ! time tu kami p kota belud , ikut pertandingan hiwar . kami peserta nombor 2 untuk buat persembahan . sudah lah aku ni masih tidak berapa hafal sangat skrip hiwar ustazah bagi , bukan tak hafal langsung cuma sekat2 , masih teragak2 . time tu aku memang dah begegar , badan aku bertukar panas pergi sejuk , muka aku pucat semacam . sekali di panggil sja nma kami untuk membuat persembahan , aku pun terkejut tak keruan aku masa naik pentas tu , belum campur ngan perasaan malu ku . adoii ! aku rasa macam mw nangis pun ada sekali naik kat atas pentas tuh .

aku relex kan diri ku sebentar dalam masa 5 saat sebelum sampai nya waktu untuk aku menyampai kan hiwar ku . tapi alhamdulillah~ semua nya ok sja . tapi tiba2 aku mula menggelabah dan terus terlupa dengan skrip yang aku hafal tuh . aku rasa mw nangis , eish ! bukan lagi mahu , memang dah awal2 gi air mata ku keluar . akhir nya aku mengambil keputusan untuk mengambil skrip yang ada di dalam poket baju kurung ku yang berwarna purple itu . kawan2 ku semua rasa sakit hati pun ada sebab kalau ada peserta yang keluar kan skrip mereka akan di potong markah . tapi time tu aku betul2 dah terdesak untuk mengeluar kan skrip tersebut dan akhir nya aku mengeluarkan juga skrip yang aku simpan di poket .

selesai sahaja kami berhiwar , kami pun turun dari pentas keramat bagi ku , seolah - olah pentas tuh boleh aku di makan raksasa yang begitu jahat sekiranya aku naik semula di atas pentas itu . kawan2 ku semua muram dan tidak berkata apa2 pun disebab kan terlalu marah dengan kes yang aku buat di atas pentas tadi . aku meminta maaf dengan dorang sebab telah mencacat kan persembahan tadi . namun pun begitu , aku masih boleh di maaf kan .

kami pun terus kan perjalanan , kami ingin pergi ke kantin untuk membeli makanan . kami membeli nasi goreng dan milo ais . selesai saja kami membeli , kami terus masuk ke dewan itu semula . kami makan di dalam dewan tuh . mm , waktu rehat telah berakhir , sekarang tiba pula masa nya untuk pemberian anugerah untuk semua yang berjaya . aku berfikir dalam hati . boleh ka kami menang ? tidak lama kemudian nama sekolah kami di sebut kerana menjadi juara hiwar 2011 peringkat daerah . aku berdiam diri , aku terkejut sangat2 , nama sekolah kami di panggil untuk naik ke atas pentang untuk menerima piala dan sijil .

aku merasa itu lah hari yang begitu indah sekali . aku tersenyum lebar , dan tiba2 saja kelakuan yang agak memalukan itu hilang dari fikiran ku . aku asyik tersenyum lebar dalam masa 15 saat . aku tidak menyangka yang hal seperti begini terjadi . alhamdulillah~ ini semua berkat ALLAH , mama baba yang menyokongku selalu , keluarga ku , dan rakan2 ku . aku tidak dapat membalas jasa baik dorang , aku cuma mampu berdoa atas kesejahteraan mereka . :)

SELESAI ..

assalamualaikum... :)